De zoveelste aflevering van de soap Costa Brava - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van barbaraerrol - WaarBenJij.nu De zoveelste aflevering van de soap Costa Brava - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van barbaraerrol - WaarBenJij.nu

De zoveelste aflevering van de soap Costa Brava

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg

23 Juli 2006 | Spanje, Malgrat de Mar

Hola luitjes,

Alles goed met jullie. Het is daar wel vreselijk warm in Nederland, hé? Hier ook hoor! Elke keer als ik naar buiten loop krijg ik een klap in mijn gezicht door de warmte, hahaahaa. Het is hier nog steeds leuk werken met al die toeristen. Alleen met sommige collega's gaat het mis. Lees hieronder een gedeelte van een mail die ik gestuurd heb naar Peter Langhout. Je zult het niet geloven, maar het is echt gebeurd.

Ik verzorg nu al drie maanden voor de hele Costa Brava de ritlijsten,
transferlijsten, lijsten met de vertrektijden en welkomstbrieven met
de datum en tijdstip van de welkomstbijeenkomsten. Over deze laatste
had ik met Margot afgelopen zondag goede afspraken gemaakt en alles op
papier gezet, zwart op wit ! Helaas is dit afgelopen dinsdag helemaal
geëscaleerd en en het heeft letterlijk tot een ordinaire vechtpartij
geleid.

Ik had netjes alle nieuwe gasten in Pineda de Mar een brief gestuurd
dat ze op woensdag om 13.00 uur bij de welkomstbijeenkomst moest zijn.
Zo was dit zondag ook (schriftelijk door mij !) vastgelegd en
afgesproken. Margot kwam dinsdagmorgen op hoge poten naar het eetcafé
(O-la-La), waar wij met de buschauffers en hosstes zaten te eten. Ze
begon aan mijn haren te trekken en me te duwen omdat ik de brieven
volgens haar helemaal verkeerd had geschreven en ze zei dat wij haar
liepen te saboteren en dat de welkomstbijeenkomst diezelfde ochtend om
09.00 uur 's ochtends was. Dit heeft ze, zonder mij in te lichten,
veranderd. En ze begon ook nog een partij te schelden tegen mij waar
iedereen bij zat. Echt, dit is niet te geloven. Het hele terras zat
bomvol. Men kon er allemaal getuige van zijn hoe een reisleidster van
PLR met haar collega's omgaat.
Kijk, ik heb helemaal niets terug gezegd of gedaan omdat ik een Peter
Langhout blouse aan heb. Een van de chauffeurs van ons (Herman) moest
gewoon tussen- beide komen. Kijk, wij proberen hier juist de naam van
PLR, na alles wat er het afgelopen jaar gebeurd is, hoog te houden en
willen jullie absoluut niet door het slijk halen, wat Margot wel heeft
gedaan met haar praktijken !!! En dit alles was echt haar eigen
schuld omdat ze constant haar afspraken veranderd. Om je eerlijk te
zeggen vind ik dit echt niet normaal, jullie wel ???
En Margot loopt ook te klagen bij de buschauffeurs dat ze het niet mee
eens is dat ik Malgrat en Santa Susana onder mijn hoede heb. Om
eerlijk te zeggen zijn de chaffeurs het ook zat om het geklaag van
Margot aan te horen.

Zo, dit was dan de gedeelte van de mail die ik gestuurd heb.
Zitten jullie nog op je stoel of zijn jullie van schrik ervan af gevallen, hahahaa
In de 20 jaar dat ik nu gewerkt heb, heb ik nooit zo iets meegemaakt. En dat kan toch ook niet, dat je een collega te lijf gaat, waar iedereen bij zit. En het was niet eens mijn schuld! Ik heb nog geen email terug gehad van Langhout, maar ik ben benieuwd wat hij zegt.

Ik zei tegen Errol al dat hij haar moest ontslaan. Maar omdat we al personeels tekort hebben, moeten we haar aanhouden. Maar wat mij betreft is ze mijn collega niet meer, en wil niets meer met haar te maken hebben. Alle communicatie met haar gaat via Errol.

Eigenlijk zouden we het allemaal op film moeten zetten. Ik weet zeker dat we meer kijkcijfers krijgen dan Goede tijden, Slechte tijden, hahahaa

Maar goed, we gaan weer vrolijk verder!

Hasta luego!
Babs

  • 23 Juli 2006 - 20:15

    Rob:

    hi babs ik vind het goed dat je heb ingehouden,dit toont respect en ervaring,laat peter langhout de collega maar ontslaan.gr rob

  • 23 Juli 2006 - 21:20

    Ruby:

    jee babs wat een gedoe allemaal zeg, zou haar lekker ontslaan als ik errol was, vette pech dan met personeels tekort.

  • 24 Juli 2006 - 13:25

    Appie:

    Tsjonge Babs, zoiets heb ik (gelukkig) nog nooit meegemaakt met een collega. Wat een ordinair wijf!
    Anyway, ik zit nu met pa en ma en El op Bali. Tidur, makan, berbelandja terus. Do I have to say more:-))
    Selamat dari Bali
    Appie en Ellen

  • 24 Juli 2006 - 15:53

    Carmen:

    Ik kom bij jullie logeren, want het is hier te heet en bij jullie veel droger en koeler. Betreffende kwestie Margot een kleine tip van een secretaresse. Van de afspraken lijst twee kopien maken en haar laten ondertekenen. Ben je altijd gedekt en kun je achteraf aantonen bij de baas dat ze haar afspraken verandert. Succes ernmee. "Onder de bloemen zitten altijd rotte appels"

    groetjes Carmen

  • 23 April 2008 - 11:02

    Heel Malgrat:

    stom wijf dat je bent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Malgrat de Mar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 November 2006

Dank jullie wel!!!!!

28 Oktober 2006

Laatste bericht vanuit Spanje

08 Oktober 2006

Teken van leven!!!!!

18 Augustus 2006

Even een lekker recept tussendoor

13 Augustus 2006

Trouble in paradise Costa Brava

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 642
Totaal aantal bezoekers 25384

Voorgaande reizen:

25 April 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: