Even een lekker recept tussendoor - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van barbaraerrol - WaarBenJij.nu Even een lekker recept tussendoor - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van barbaraerrol - WaarBenJij.nu

Even een lekker recept tussendoor

Door: Barbara

18 Augustus 2006 | Spanje, Malgrat de Mar

Hola todos,

Alles goed met jullie???
Bij ons is het heerlijk rustig. Wel nog veel toeristen, maar geen problemen meer.
We zitten nu genoodzaakt in een internetcafé omdat ons internet thuis het even niet doet.
Omdat ik op dit moment weinig te vertellen heb, geef ik jullie een heerlijke groentenrecept met knoflookmayonaise, echt om je vingers erbij af te likken.

Gegrilde groente met knoflookmayonaise.
Omschrijving:
Een kleurrijke groentecombinatie met heerlijke saus.
Bereidingstijd:
Voorbereidingstijd: 30 minuten.
Kooktijd: 15 minuten.

Ingredienten:
Knoflookmayonaise: 2 eierdooiers, 4 teentjes knoflook, geperst, 2,5 deciliter olijfolie, mespunt peper, 2 eetlepels citroensap.
Groenten: 4 kleine aubergines, 4 middelgrote rode paprika's, 4 middelgrote stevige tomaten, 4 kleine uien, 5 eetlepels olijfolie, 1/3 kop gehakte verse peterselie, 1 teentje knoflook, geperst, mespunt peper.

Bereiding:

Knoflookmayonaise: doe eierdooiers en knoflook in een mengkom. Met een garde 1 minuut kloppen.
Voeg al kloppend olie druppelgewijs toe tot het mengsel dik en cremig is.
Voeg naarmate de mayonaise dikker wordt meer olie per keer toe. Peper en citroensap erdoor roeren. Apart zetten.
Bak de hele, ongeschillde groente 6-8 minuten, onder een hete grill tot ze zwart zijn (eenmaal omkeren). Onder de grill weghalen en bedekken met een vochtige theedoek. Enigszins laten afkoelen. Haal het zwarte vel van de groenten, snijd ze in blokjes van 2 centimeter en schik ze op een schaal.
Olijfolie, peterselie, knoflook en peper in een kleine kom vermengen en over de groente gieten.
Warm of lauw serveren als een aparte gang met knoflookmayonaise en Spaans brood.

Boodschappenlijst voor : Gegrilde groente met knoflookmayonaise.
Ingredienten:

Bon provecho, selamat makan en eet smakelijk!!!

Hasta luego!
Babs

• 18 Augustus 2006 - 21:58

Ruby:

bedankt voor je lekkere recept. wel lekker toch dat je het even rustig hebt. ik nog 3 weken en dan gaan we voor 16 dagen naar curacao,,heb er echt zin in. groetjes

• 19 Augustus 2006 - 13:09

Renate:

Hoi Barbara!
    Leuke foto's!!! Je ziet er anders uit nu, ja haar is lang geworden!!!! : ) Leuk!!!!!!!!!!
    Nog heeeeel veel plezier in Spanje! : ) doei!

• 20 Augustus 2006 - 20:29

Ibu:

Hé Ibu. Het recept klinkt goed. Ik zal het in gedachten houden en een keer uitproberen. Heb je misschien toch je vak als kok misgelopen? Volgens mij heb je het ondanks wat tegenslagen prima naar je zin. Hou de zaken onder controle dan loopt de rest vanzelf. Geniet er maar van want voor je het weet is het seizoen voorbij (inclusief lekker eten en lekkere drankjes). Hasta luego.

• 22 Augustus 2006 - 11:11

Geertje:

Heyyyyy Babsie,
    Het ziet er lekker uit het jou recept mare effe wennen hoor met het takkeweer in nederland jij kan nog tenminste van de zon genieten ondanks dat het daar regent af en toe! maar je kan niet allles hebben suda genoeg geklaagd kusjes en knuffels Geer ruud Ivana xxx