Lekker spaans recept - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van barbaraerrol - WaarBenJij.nu Lekker spaans recept - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van barbaraerrol - WaarBenJij.nu

Lekker spaans recept

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg

05 Juni 2006 | Spanje, Malgrat de Mar

Ola todos,

Ik verveel me een beetje in een hotel waar ik bezoek moet afleggen. En in dit hotel staat bij de reisleidersbalie een pc, dus ga ik maar een beetje internetten.
Appie, die staat altijd bij de reacties, kwam op een geweldig idee om spaanse recepten op de website te zetten, terima kasih Appie.

Dus bijdeze een recept van patatas bravas, hmmmmmmm muy bueno!!!!!!!!!!!

Patatas bravas - aardappelen met pikante tomatensaus
4 personen - Spaanse keuken
Tapas




2 middelgrote aardappelen, geschild en in stukken van 1½ tot 2 cm gesneden (liefst vastkokende)
olijfolie
zout
alioli Tomatensaus:
2 eetlepels olijfolie
2 eetlepels fijngehakte ui
1 teentje knoflook, fijngehakt
3 middelgrote tomaten (ongeveer 350 gram), fijngesneden
1 eetlepel tomatenpuree
¼ kop droge witte wijn
2 eetlepels water
1 eetlepel fijngehakte peterselie
½ gedroogde Spaanse peper, zonder zaad en verkruimeld of ¼ theelepel chilipeper
scheutje tabascosaus
1 laurierblaadje
1/8 theelepel suiker
zout en vers gemalen peper




(Opmerking: het recept van de tomatensaus kan meer zijn dan je nodig hebt voor deze tapa; bewaar de rest in de koelkast of diepvries of om te gebruiken voor een andere tapa).

Vet een ovenschaal in en schik de aardappelen er in één laag in. Strijk de olijfolie erover, bestrooi de aardappelen met zout en bak ze ongeveer 45 minuten bij 190ºC of zolang tot ze goudbruin en knapperig zijn. Maak ondertussen de tomatensaus. Verhit de olie in een braadpan en fruit de ui en de knoflook tot de uit glazig is. Voeg de tomaten toe en laat dit nog een paar minuten bakken onder voortdurend roeren. Roer dan de tomatenpuree, wijn, water, peterselie, chilipeper, tabasco, laurier, suiker, zout en peper erdoor. Doe een deksel op de pan en laat het geheel 30 minuten sudderen. Giet het mengsel door een zeef. De saus moet niet te dik zijn en kan eventueel met water verdund worden. Schik voor het opdienen de aardappelen op een schaal of een bord. Schep er een paar eetlepels tomatensaus over en vervolgens 3 of 4 eetlepels aliolisaus. Het gerecht kan ook goed zonder aliolisaus.

Bon profit (eet smakelijk, slamat makan)

O jeee, ik moet nu rennen naar een ander hotel.

Hasta luego!!!!!!
Babs

  • 05 Juni 2006 - 08:52

    Renate:

    Oooeeeh! Dat klinkt goed!!! : ) Ik heb er trek van gekregen joh : ) Ik ga het recept van de zomer een keer uitproberen... : ) doeiii! : )

  • 05 Juni 2006 - 09:28

    Danny:

    Hmmmmm !!!!!

  • 05 Juni 2006 - 11:33

    Rob:

    je moet dan maar voor mij een recept maken,misschien kom ik deze zomer wel die richting op ik laat het je weten.gr rob

  • 05 Juni 2006 - 16:17

    Ruby:

    goed idee die recepten lekker hoor. je vermaakt je wel zo te horen. ik hoorde via de tam tam dat je vorige leidinggevende weggaat bij de gemeente, of in ieder geval weg bij waar ze nu zit, blijft misschien wel bij de gemeente maar andere afdeling. weet het niet precies. nou babsie tot mails, groetjes ook van buddy

  • 05 Juni 2006 - 17:06

    Victor En Jan:

    Hoi Babs,

    je leven is toch alles behalve saai te noemen. Als gewone tourist heb je er geen idee van wat er allemaal op de achtergrond gebeurt.
    Sommige dingen zijn heel leuk en andere niet. Enfin, je hebt het niet allemaal voor het kiezen.
    Ik heb sinds kort een laptop en kan dus ook mobiel internetten. Ik heb een nieuwe account aangemaakt bij Msn. Dit is handiger. Er zit ook een webcam op. Misschien kan ik met jouw videoen.
    Mijn nieuwe adres is
    binkey2005@hotmail.com

    Het beste en liefs,
    Victor en Jan

  • 08 Juni 2006 - 11:47

    Appie:

    Muchas gracias!!!
    Ziet er goed uit en lijkt me ook niet moeilijk om te maken. Echt Spaans smullen;-)
    Appie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Malgrat de Mar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 November 2006

Dank jullie wel!!!!!

28 Oktober 2006

Laatste bericht vanuit Spanje

08 Oktober 2006

Teken van leven!!!!!

18 Augustus 2006

Even een lekker recept tussendoor

13 Augustus 2006

Trouble in paradise Costa Brava

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 25528

Voorgaande reizen:

25 April 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: