Nog een lekker recept - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van barbaraerrol - WaarBenJij.nu Nog een lekker recept - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van barbaraerrol - WaarBenJij.nu

Nog een lekker recept

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg

06 Juni 2006 | Spanje, Malgrat de Mar

Hola todos,

Vandaag weer een relaxte dag. Vanmorgen hadden we een transfer met mensen die zijn aangekomen en de rest van de dag zijn we vrij. Ik ga zometeen eerst even ons huis schoonmaken, want het ziet er echt niet uit!
Maar voordat ik ga wil ik jullie nog een lekker recept geven. Om eerlijk te zeggen is dit recept mijn favoriet en smaakt echt heerlijk!

Patatas alioli - aardappelen in knoflookmayonaise
4-6 personen - Spaanse keuken
Tapas

350 gram aardappelen, bij voorkeur roodschillig en vastkokend
½ kop mayonaise
3 teentjes knoflook, geplet of uitgeperst
2 eetlepels fijngehakte peterselie
zout


Breng de aardappelen aan de kook met zout water (en naar wens met wat kippenbouillon), doe het deksel op de pan en laat ze 15 minuten zachtjes koken. Draai dan de warmtebron uit en laat de aardappelen afgedekt in het water staan tot ze zacht zijn (ongeveer 15 minuten). Schil de aardappelen en snijd ze in plakjes van 1½ tot 2 cm. Roer in een schaal mayonaise, knoflook en peterselie door elkaar. De mayonaise moet aan de dunne kant zijn om goed te kunnen vermengen met de aardappelen - indien nodig verdunnen met een beetje azijn of citroensap. Schep de aardappelen hier voorzichtig door, breng ze op smaak met zout en laat ze een minuut of 20 op kamertemperatuur staan alvorens ze op te dienen. Of maak het gerecht van tevoren klaar, zet het in de koelkast en laat het vervolgens op kamertemperatuur komen.

Eet smakelijk!

Zo, ik ga nu mijn hele huis even soppen.
Ik spreek jullie later.

Hasta luego!
Babs

  • 06 Juni 2006 - 14:43

    Ruby:

    Lekurrrrrrrrrrr

  • 06 Juni 2006 - 16:44

    Lodeh & Esmee:

    Leuk hoor Babs, mij een beetje lekker maken met eten, grrrr.
    en hoeist het weer nu?
    groetjes

  • 06 Juni 2006 - 21:38

    Danny:

    Oei oei dat wordt weer smullen !!!

  • 07 Juni 2006 - 06:18

    Henk Van Aagten.:

    Lijkt mij lekker ik kom het wel bij jou eten dat is veel makkelijker.

  • 07 Juni 2006 - 07:00

    Victor:

    Lekker Babs,
    Misschien moet je een collum beginnen met allemaal tapas gerechten. Je eigen toko online.
    Ik geniet nog steeds van je verhalen.
    Het weer in Ollanda gaat nu ook beter worden....zeggen ze. Nou, ik moet het nog zien. Ben bijna zo bleek als een Belanda.

    Liefs, Victor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Malgrat de Mar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 November 2006

Dank jullie wel!!!!!

28 Oktober 2006

Laatste bericht vanuit Spanje

08 Oktober 2006

Teken van leven!!!!!

18 Augustus 2006

Even een lekker recept tussendoor

13 Augustus 2006

Trouble in paradise Costa Brava

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 25522

Voorgaande reizen:

25 April 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: