Spaans recept - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van barbaraerrol - WaarBenJij.nu Spaans recept - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van barbaraerrol - WaarBenJij.nu

Spaans recept

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg

17 Juni 2006 | Spanje, Malgrat de Mar

Hallo luitjes,

Omdat het nu weer even rustig is, geef ik jullie weer een spaans recept.

Ensalada de arroz con atún y guisantes - Salade van rijst met tonijn en doperwten
4 personen - Spaanse keuken


250 gram rijst (langkorrelig)
150 gram tonijn in olie
150 gram doperwten (diepvries)
150 gram jonge kaas
1 ei
1 citroen
wat slablaadjes (voor decoratie)
peterselie
basilicum
olijfolie
zout en peper extra nodig: tulbandvorm


Kook de doperwten in wat water met wat zout tot ze gaar zijn. Giet af en laat ze uitlekken.
Maak mayonaise van het ei, wat citroensap en olijfolie (of gebruik mayonaise uit een pot). Breng op smaak met zout en peper.
Kook de rijst volgens de gebruiksaanwijzing. Giet af en laat even drogen. Meng het dan met de doperwten en uitgelekte tonijn. Bestrooi met flink wat fijngesnipperde peterselie en basilicum, voeg de mayonaise toe en mix zorgvuldig.
Doe het geheel in de vorm en druk goed aan. Zet het koud weg.

Voor het serveren uit de vorm halen en decoreren met wat slablaadjes en stukjes kaas.

Bon provecho, selamat makan, eet smakelijk!
En aangezien ik een hekel heb aan koken, kom ik een keer bij jullie eten en dan verwacht ik natuurlijk wel een spaanse maaltijd, hahahahahaahaha

Ik ga zometeen even mijn hotels langs om nieuwe welkomsbrieven op te hangen. Aangezien die idiote collega ontslag heeft genomen, moet zijn telefoonnummer van de welkomstbrief af.

Ik spreek jullie later weer.

Hasta luego!!!!!!
Babs

  • 17 Juni 2006 - 15:21

    Rob:

    het lijkt mij ook beter als peterlanghout de mensen eerst goed screend,voordat ze kunnen werken gr rob

  • 17 Juni 2006 - 20:58

    Victor:

    Hoi Babs,

    Heerlijk al die recepten. Ik kan inmiddels wel een tapas buffet organiseren. Misschien iets voor als je weer naar Nederland komt.Hier begint het weer een beetje zomer te worden. Maar aan zon zullen jullie geen gebrek hebben. Ben je bruin??haha.

    Liefs, Victor en Jan

  • 19 Juni 2006 - 07:46

    Danny:

    Hey Babs, dat wordt binnenkort spaans eten wiehoe !!! Ga vooral zo door, ik heb een Word-bestandje met Spaanse recepten gemaakt waarin ik elk recept van jou kopieer dus ik ga ze zeker een keertje klaarmaken. Veel pelzier en sterkte met het opvangen van het wekr van die eikel ! Dikke zoen. Danny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Malgrat de Mar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 November 2006

Dank jullie wel!!!!!

28 Oktober 2006

Laatste bericht vanuit Spanje

08 Oktober 2006

Teken van leven!!!!!

18 Augustus 2006

Even een lekker recept tussendoor

13 Augustus 2006

Trouble in paradise Costa Brava

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 25529

Voorgaande reizen:

25 April 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: