Heerlijk toetje - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van barbaraerrol - WaarBenJij.nu Heerlijk toetje - Reisverslag uit Malgrat de Mar, Spanje van barbaraerrol - WaarBenJij.nu

Heerlijk toetje

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg

20 Juni 2006 | Spanje, Malgrat de Mar

Hola todos,

Hier is het lekker rustig. Ik ben lekker aan het werk en er is op dit moment niets te beleven. Dat mag ook wel na al die toestanden van de afgelopen weken, hahahahaha.

Daarom geef ik jullie nu een recept van een heerlijk postre (toetje). Dit is, naar mijn smaak, het lekkerste toetje van Spanje.

Crème «Catalana»

Nagerecht voor 4 personen:
1/2 liter melk - 1 pijpje kaneel - schil van 1/2 citroen - 3 eidooiers - ca. 150 g suiker

Breng de melk met het pijpje kaneel en de citroenschil op laag vuur aan de kook. Haal de pan van het vuur.
Roer de eidooiers met 100 g suiker romig. Haal de kaneel en de citroenschil uit de melk. Roer de eidooiers stukje bij beetje door de melk, zet het geheel op laag vuur en blijf net zo lang roeren tot de crème dik wordt.
Stort de crème in vuurvaste schaaltjes, laat hem afkoelen en zet hem minstens 1/2 uur in de koelkast. Bestrooi hem daarna met suiker. Zet de crème even onder de grill om hem te laten karameliseren.

Opmerking: oorspronkelijk brachten sommige koks een spiraalvormig rondijzer boven open vuur tot gloeien en hield dat op de crème totdat deze begon te karameliseren.

Mocht het niet lukken om het te maken of je hebt geen tijd, dan kan je altijd naar Albert Hein lopen om het daar te kopen. Bij Albert Hein heet dat Creme Brulee.

Bon provecho!

Jullie zullen wel denken, die Barbara moet wel 20 kilo zwaarder zijn geworden door dat lekkere eten. Maar het valt gelukkig mee. Ik loop de hele boulevard af om hotels te bezoeken, en daar blijf ik volslank bij, hahahahaa. Ik ben volgens mij al wat afgevallen, hoe is het mogelijk hé?

Ik spreek jullie later wel weer!
Hasta luego
Babs

  • 20 Juni 2006 - 19:05

    Rob:

    hi babs na al die toetjes heb je nog wel zin om te werken?gr rob

  • 20 Juni 2006 - 20:46

    Danny:

    Ja dit is zeker lekkurrrr !!! X

  • 21 Juni 2006 - 20:04

    Appie:

    Babs, enak betul!
    Ja,hier ben ik ook gek op. Neem het altijd als ik in Spanje ben. Is nergens zo lekker als daar.
    Recuerdos d'Alberto

  • 25 Juni 2006 - 10:27

    Geertje:

    dit recept ga ik zeker uitproberen,Babs even een vraagje wij hebben binnenkort hebben wij vakantie vanaf 10 juli t/m 30 juli en wij willen ook graag naar malgrat del mar kan jij voor ons een appartement regelen in die periode zou je voor ons een 3 kamer appartement kunnen regelen de laatste week van juli (8)dagen bij jullie in de buurt. laat even wat weten ik hoor het wel
    groetjes Geer Ruud Ivanaxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Malgrat de Mar

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 November 2006

Dank jullie wel!!!!!

28 Oktober 2006

Laatste bericht vanuit Spanje

08 Oktober 2006

Teken van leven!!!!!

18 Augustus 2006

Even een lekker recept tussendoor

13 Augustus 2006

Trouble in paradise Costa Brava

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 25520

Voorgaande reizen:

25 April 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: